Scholieren - Reisverslag uit A Rúa, Spanje van Marion - WaarBenJij.nu Scholieren - Reisverslag uit A Rúa, Spanje van Marion - WaarBenJij.nu

Scholieren

Blijf op de hoogte en volg Marion

26 Juni 2023 | Spanje, A Rúa

En dan komen de routes samen in Arzua. De eerste 9 km loop ik helemaal alleen, niemand te zien. De vogels fluiten, de honden blaffen en er loopt een haas over de weg. In Arzua is het meteen druk met pelgrims. De rustige Noordroute komt samen met de Franse, de meest populaire route. Het is file lopen. Een paar keer ben ik onderdeel van een grote groep scholieren. Ze maken veel lawaai. Er zijn in ieder geval twee groepen uit Sevilla. De een is 80 leerlingen groot en de andere 45. Dat zijn een hoop pubers bij elkaar. Ze lopen van Saria de laatste 100 km. Dan krijg je het certificaat. Staat goed op je CV.

Die drukte is echt wennen. Wat ook wennen is, is dat er om de haverklap een bar is om wat te drinken.

In de herberg die ik heb gereserveerd, ben ik de enige gast. Dus heb ik 14 bedden voor mezelf. Klinkt leuk, maar is wel saai. Dat wordt straks ook alleen aan tafel. Gelukkig heb ik mijn boek om te lezen. Spaans, dus daar ben ik wel even zoet mee.

• 26 Juni 2023 - 21:20

Caroline & Thea:

Regelmatig zien we hier in Muxia vanuit ons appartement Santiago-gangers voorbij komen. Hier is het rustig, behalve om half 8 in de supermarkt Eroski. Rode muren aan de buitenkant, je kunt zomaar denken dat het een ander bedrijf is. Aan de boodschappen herken je de lopers: wijn, brood, yoghurt en fruit. En ze lijken opgelucht, de reisgids volbracht. Dit is een extra rondje, lezen we.

Voor morgen een goeie laatste etappe!

• 26 Juni 2023 - 21:42

Tineke:

Ook van mij een fijne laatste dag gewenst. Weer top dat je zo ver en zo lang gelopen hebt. En dat met soms wat fysieke ongemakken. Wordt wennen in de drukkere bewoonde wereld.

• 27 Juni 2023 - 20:42

Ans:

Laatste loodjes, Marion! Geweldig wat je doet hoor!![e-1f44f]

Toevallig als je het op een biebmiddag volbrengt.... we denken aan je morgen!