Regen en even langs Samos - Reisverslag uit Barbadelo, Spanje van Marion - WaarBenJij.nu Regen en even langs Samos - Reisverslag uit Barbadelo, Spanje van Marion - WaarBenJij.nu

Regen en even langs Samos

Blijf op de hoogte en volg Marion

01 Juni 2015 | Spanje, Barbadelo

Wat een verrassing vanmorgen vroeg. De straat was nat. Had het toch zo maar geregend vannacht. Bewolking en mist schijnt wel gewoon te zijn in dit deel van Spanje. Voor de zekerheid dus een regenjasje aan. Goed tegen de kou, maar voor de regen had het niet gehoeven. Een beetje gemiezer. De route loopt over mooie paden en door verlaten dorpjes. De route via Samos is alternatief en 7 km langer, maar doet wel een heel groot oud klooster aan.

In mijn Ivor-opleiding moesten we een meerdaagse reis kiezen om als case te gebruiken voor de oefeningen. Mijn reis ging door Asturië en Galicië en kwam in Samos. Die plaats kon ik doorkom niet overslaan. En inderdaad de moeite waard. Het is een enorm klooster. Eigenlijk ook de moeite waard om te overnachten. Maar als het pas 10:00 uur is, heb je dan wel een hele lange dag in een plaats die verder niets te bieden heeft.

Uiteindelijk zit ik nu in Barbadelo op een geweldig terras en er is zelfs een zwembad bij deze herberg. Aan luxe geen gebrek voor €9,-, dwz dat je dan wel in een stapelbed met 8 op een kamer slaapt. Met 6 mannen bereid ik me voor op een nacht met snurkers.

• 01 Juni 2015 - 21:07

Adrie Schoonderwoerd:

Hoi Marion, Wat ga je goed!!!!!Petje af hoor. Laatste regio schrijf je en dan..... naar huis??
    Groeten Adrie

• 02 Juni 2015 - 15:49

Willem T.:

Galicia is duidelijk anders. Natuur (bergachtig) mensen (dialect/ gewoontes) en weer (bewolkt/ regen) veranderen significant bij het passeren van deze grens. Ik hoop dat je goed weer houdt en lekker blijft lopen. Nog een stukkie en dan kan je Petrus omhelzen en de slingerende wierrookvaten ontwijken.