León - Reisverslag uit León, Spanje van Marion - WaarBenJij.nu León - Reisverslag uit León, Spanje van Marion - WaarBenJij.nu

León

Blijf op de hoogte en volg Marion

24 Mei 2015 | Spanje, León

De route van Villarente naar Leon voert door de voorsteden en een industriegebied. Niet erg fraai, maar ook niet onaangenaam om te lopen. Het gaat weer een beetje omhoog en omlaag. De ooievaars vinden altijd wel een plekje om te broeden.
Het is Pinksteren (Pentecostés) vandaag. Bij aankomst in León vielen we in een processie. Of dat wat met Pinksteren te maken had, weet ik niet, maar het was wel een hele vracht dat beeld.

In de kathedraal kreeg ik een audiotour. Dat betekent allerlei informatie via een telefoonhoorn. Halverwege kwam een dame me die weer afnemen, omdat de tour beëindigd was. De mis ging beginnen. De bisschop zelf leidde de mis. Was wel speciaal: een volle kathedraal, een groot koor, veel zang en wierook. Mooie kathedraal met veel glas in lood.

León is ook weer een aangename stad om te zijn. Veel leven op straat en in het centrum is geen verkeer. Ik heb mezelf getrakteerd op een hotelkamer. Voor € 35,- met bad, grote handdoeken en twee bedden. Moet ik morgen misschien toch maar de wekker zetten (??)

• 25 Mei 2015 - 05:05

Caminofrans:

Ola Marion,
    Het leest lekker zo...
    De laatste dagen langs de N120 zijn weer zowat voorbij, dat heb je vandaag wel gemerkt. Nu rest je nog iets meer dan 300km naar SdC, en moet er spoedig weer echt gewerkt worden. Dit in tegenstelling met de voorgaande dagen op de Meseta!
    Ge loopt net achter de file aan want vandaag zijn er 1108 pelegrinoos in SdC aangekomen. Vanaf Sarria zal je wel de drukte ervaren, laat je hierdoor niet afschrikken!

• 25 Mei 2015 - 09:39

Magda:

Je gaat echt als een speer! Na 3 weken al dik over de helft. Lijkt me heerlijk om eens een nachtje een kamer voor jezelf te hebben. Dat je niet alleen loopt, zag ik gisteravond in een documentaire van Kruispunt over de Camino. Ze lieten prachtige weggetjes zien, veel pellegrino's (in de regen )en een overnachtingsadres bij de nonnen, zonder warm water, stapelbedden en 's avonds zingen. Indrukwekkend.
    Fijne dag.

• 25 Mei 2015 - 11:07

Tineke:

Ook ik heb gisteravond in een aflevering van Kruispunt veel beelden gezien van de Camino. Een voorbeeld van hoe het welkom is van (in dit geval) nonnen in een herberg met gezamelijk gezang in het Spaans en ook Italiaans, de heerlijke koppen koffie die mensen onderweg in cafeetjes kregen, een 76-jarige Australier die op sloffen loopt. Je zag inderdaad wel een aardige drukte van pelgrimlopers; het was ongeveer 100 km voor het eindpunt.
    Ik ben nog nieuwsgierig naar hoe het verder gaat met mensen die je onderweg spreekt: kom je deze mensen nog opnieuw weer tegen ergens op een ander traject van de route?
    En het blijft een genot om je vaniut hier zo te mogen volgen. Een dagelijks ritueel: wat heeft Marion geschreven en waar ben je nu.
    Liefs Tineke