Pamplona - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Marion - WaarBenJij.nu Pamplona - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Marion - WaarBenJij.nu

Pamplona

Blijf op de hoogte en volg Marion

07 Mei 2015 | Spanje, Pamplona

Een vroege start weer. Met drieeën liepen we een uur naar een plaats om te ontbijten. Lekker koud, een makkelijk stuk door het bos, groen en veel bloemen. Ongeveer 15 km naar Pamplona. Ik twijfelde of ik nog verder zou lopen, maar bedacht me dat ik tijd genoeg heb en geen haast, dus heb ik me gemeld in de herberg van Jesus en Maria. Dat is een kerk met twee rijen en drie verdiepingen stapelbedden. Vannacht dus oefenen met oordopjes. Ik hoor nu al iemand snurken.
Vanmiddag was er voldoende tijd om Pamplona te bekijken. Te beginnen met de Kathedraal. Mooi, veel goud, de graven van de koningen uit de 15e eeuw gemaakt van albast was echt schitterend.
Ook het klooster was te bezichtigen. Groot en rijk. Tot 15.00 uur was ik nog niet aan de lunch toegekomen, dus ben ik met Margot op een terras terechtgekomen om wat pinxtos te eten, heerlijk. En iedereen komt gewoon voorbij en heeft een praatje. Inmiddels is de temperatuur opgelopen tot boven de 25 graden. Het is heel warm in de stad nu. Vanavond een gezamenlijke borrel voor de verjaardagen van Keith en Lela. Leuk zo met jonge en oudere mensen door elkaar.

  • 07 Mei 2015 - 23:58

    Willem:

    Hallo Marion,
    Ik heb de boel al vast verkend voor je en ben inmiddels weer veilig thuis. Leuk om te lezen dat het je goed af gaat en leuke contacten hebt. Goed plan om geen haast te maken; kan je er langer van genieten. Als je dat al niet was zal je beslist Spanje verslaafd worden. Onderweg ontmoette ik nog een peregrino die nu naast de Via de la Plata de Camino Frances had gedaan en vertelde dat hij toen af en toe met tranen in z'n ogen van ontroering (en vermoeidheid waarschijnlijk) van het natuurschoon stond te genieten. Heel veel plezier en als het 's-morgens koud is, is er een goed Spaans medicijn; noemen ze carajillo.

  • 08 Mei 2015 - 21:43

    Nomi:

    Ha Marion,
    Stinkend jaloers zijn we, maar dat wist je al. Heerlijk om te lezen en een beetje mee te mogen genieten. Ik begrijp het al..wij moeten dit eigenlijk ook eens doen..als de kids wat groter zijn ;-)

  • 09 Mei 2015 - 13:36

    Adrie Schoonderwoerd:

    hoi Marion, lijkt wel of je al ik weet niet hoe lang weg bent! Al heel wat mensen ontmoet en kerken bezocht :)
    Groeten Adrie

  • 12 Mei 2015 - 23:09

    Marianne:

    Hallo Marion
    Leuk om je zo te volgen en je hebt al veel verschillende mensen ontmoet en inderdaad lijkt het of je al een tijdje weg bent geniet nog van je pelgrimstocht.

    Groetjes Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Pamplona

Camino

Een nieuwe uitdaging

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2015

Hospitaleren in Roncesvalles

12 Juni 2015

El último día

11 Juni 2015

Terug in Santiago

10 Juni 2015

Game over

09 Juni 2015

Bijna aan het einde van de wereld
Marion

Actief sinds 05 Dec. 2009
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 37675

Voorgaande reizen:

23 Mei 2023 - 17 Juli 2023

Norte

10 Februari 2019 - 11 Maart 2019

In de ban van de natuur

20 Mei 2017 - 06 Juni 2017

Camino Português

19 Juni 2016 - 24 Juli 2016

Camino Frankrijk

01 Mei 2015 - 01 Juli 2015

Camino

13 Augustus 2012 - 27 Augustus 2012

Hemelse bergen

08 December 2009 - 08 Januari 2010

Patagonië

Landen bezocht: