In training met Pasen - Reisverslag uit Voorhout, Nederland van Marion - WaarBenJij.nu In training met Pasen - Reisverslag uit Voorhout, Nederland van Marion - WaarBenJij.nu

In training met Pasen

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

06 April 2015 | Nederland, Voorhout

Het paasweekend was een goede gelegenheid om de training voor de Camino voort te zetten. Ik heb twee 'bergetappes' gedaan. Eerste paasdag bij Ossendrecht langs de Brabantse wal. Niet een heel lange route: iets meer dan de geplande 11 km, omdat de beschrijving niet klopte. In de Noordpolder moest ik bij een bord met die naam door een draaihekje een weiland in en naar een volgend draaihekje. Wat is dan een draaihekje? Een gewoon hek? Uiteindelijk ben ik over een hek geklommen en door een drassig weiland, onder een draad door en langs een volgend hek, kwam ik wel weer op de goede route. Die ging omhoog, de Maareberg op en uiteindelijk terug naar het startpunt bij de kerk van Ossendrecht. Het hoogteprofiel van deze wandeling is indrukwekkend: twee bergen, de Peeberg van 17 m en de Maareberg van 21,4 m. Kortom het was heerlijk met een lekker voorjaarszonnetje.

Tweede paasdag was het koud en somber, maar tijd voor de tweede 'bergwandeling'. Met het zonnetje van gisteren nog in mijn hoofd, stapte ik om 9.15 uur in de auto om eerst de tank te vullen. Wat een koude wind en de ruitenwissers moesten ook nog aan het werk. De wandeling in het boekje met de 13 mooiste bergwandelingen van Nederland gaat over de Rozenberg en de Appelenberg in de Amsterdamse waterleidingduinen. Voor mij bekend terrein, omdat ik er al 10 jaar met de SIB twee tot drie keer per week ga hardlopen. Deze bergen kende ik nog niet, omdat ze helemaal aan de andere kant liggen, bij de Zandvoortselaan. De beschreven wandeling is maar 7,7 km en start bij de Oase. Een aanlooproute vanuit De Zilk moest er wat body aan geven. En weer dacht ik dat de aanwijzingen niet klopten. De route pikte ik ergens aan het einde op en ik vond maar geen asfalt om rechtsaf te slaan. Uiteindelijk ontdekte ik, toen ik de waterval al lang voorbij was, dat ik bij een stroomversnelling naar rechts had gemoeten.

De twee bergen mochten er zijn. Door los zand klimmen tot een hoogte van 34,9 m en 34,7 m en dan weer afdalen. Op de terugweg heb ik ook nog even de Marelberg meegepikt en de heuvels bij de Zilk zowel heen als terug. Misschien alles bij elkaar wel 75 m niveauverschil overbrugd

  • 12 April 2015 - 08:12

    Marisa:

    leuk!

  • 13 April 2015 - 19:38

    Teun:

    Als dit je gelukt is, wie houdt je dan nog tegen?!

  • 28 April 2015 - 14:41

    Arie :

    Marion,

    Je bent erg goed bezig! De week voor je vertrek zou ik niet wandelen, dan bouw je wat reserves op voor de 6- weekse camino!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Voorhout

Camino

Een nieuwe uitdaging

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2015

Hospitaleren in Roncesvalles

12 Juni 2015

El último día

11 Juni 2015

Terug in Santiago

10 Juni 2015

Game over

09 Juni 2015

Bijna aan het einde van de wereld
Marion

Actief sinds 05 Dec. 2009
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 37680

Voorgaande reizen:

23 Mei 2023 - 17 Juli 2023

Norte

10 Februari 2019 - 11 Maart 2019

In de ban van de natuur

20 Mei 2017 - 06 Juni 2017

Camino Português

19 Juni 2016 - 24 Juli 2016

Camino Frankrijk

01 Mei 2015 - 01 Juli 2015

Camino

13 Augustus 2012 - 27 Augustus 2012

Hemelse bergen

08 December 2009 - 08 Januari 2010

Patagonië

Landen bezocht: