In training met Pasen - Reisverslag uit Voorhout, Nederland van Marion - WaarBenJij.nu In training met Pasen - Reisverslag uit Voorhout, Nederland van Marion - WaarBenJij.nu

In training met Pasen

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

06 April 2015 | Nederland, Voorhout

Het paasweekend was een goede gelegenheid om de training voor de Camino voort te zetten. Ik heb twee 'bergetappes' gedaan. Eerste paasdag bij Ossendrecht langs de Brabantse wal. Niet een heel lange route: iets meer dan de geplande 11 km, omdat de beschrijving niet klopte. In de Noordpolder moest ik bij een bord met die naam door een draaihekje een weiland in en naar een volgend draaihekje. Wat is dan een draaihekje? Een gewoon hek? Uiteindelijk ben ik over een hek geklommen en door een drassig weiland, onder een draad door en langs een volgend hek, kwam ik wel weer op de goede route. Die ging omhoog, de Maareberg op en uiteindelijk terug naar het startpunt bij de kerk van Ossendrecht. Het hoogteprofiel van deze wandeling is indrukwekkend: twee bergen, de Peeberg van 17 m en de Maareberg van 21,4 m. Kortom het was heerlijk met een lekker voorjaarszonnetje.

Tweede paasdag was het koud en somber, maar tijd voor de tweede 'bergwandeling'. Met het zonnetje van gisteren nog in mijn hoofd, stapte ik om 9.15 uur in de auto om eerst de tank te vullen. Wat een koude wind en de ruitenwissers moesten ook nog aan het werk. De wandeling in het boekje met de 13 mooiste bergwandelingen van Nederland gaat over de Rozenberg en de Appelenberg in de Amsterdamse waterleidingduinen. Voor mij bekend terrein, omdat ik er al 10 jaar met de SIB twee tot drie keer per week ga hardlopen. Deze bergen kende ik nog niet, omdat ze helemaal aan de andere kant liggen, bij de Zandvoortselaan. De beschreven wandeling is maar 7,7 km en start bij de Oase. Een aanlooproute vanuit De Zilk moest er wat body aan geven. En weer dacht ik dat de aanwijzingen niet klopten. De route pikte ik ergens aan het einde op en ik vond maar geen asfalt om rechtsaf te slaan. Uiteindelijk ontdekte ik, toen ik de waterval al lang voorbij was, dat ik bij een stroomversnelling naar rechts had gemoeten.

De twee bergen mochten er zijn. Door los zand klimmen tot een hoogte van 34,9 m en 34,7 m en dan weer afdalen. Op de terugweg heb ik ook nog even de Marelberg meegepikt en de heuvels bij de Zilk zowel heen als terug. Misschien alles bij elkaar wel 75 m niveauverschil overbrugd

• 12 April 2015 - 08:12

Marisa:

leuk!

• 13 April 2015 - 19:38

Teun:

Als dit je gelukt is, wie houdt je dan nog tegen?!

• 28 April 2015 - 14:41

Arie :

Marion,

Je bent erg goed bezig! De week voor je vertrek zou ik niet wandelen, dan bouw je wat reserves op voor de 6- weekse camino!