de bergen in - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Marion - WaarBenJij.nu de bergen in - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Marion - WaarBenJij.nu

de bergen in

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marion

18 December 2009 | Chili, Punta Arenas

Bij Ushuuia nog een wandeling gemaakt naar Laguna Esmeralde. Koude wind, maar wel erg mooi. ´s avands lekker in ons eigen appartementje gezeten en een magnetronmaal gedaan. We hadden alle ruimte en konden lekker een avondje voor de tv hangen. De volgende morgen in de bus om naar Argentinië te reizen. Een lange rit en veel gedoe aan de grens. Er mocht geen appeltje of stukje kaas mee de grens over. Stempels en naar de boot die ons over straat van Magelhaenes heeft gezet. De dolfijnen zwommen rond de boot. Chili is anders dan Argentinië. Wat vervallener en meer Indiaans, qua mensen. Een nacht doorgebracht in Punta Arenas, een grote havenstad. Een uitstapje naar de vrijhandelszone (truitje bijgekocht, want het was toch wel wat koud) en verder met onze eigen bus naar de Estancia Rio Verde. Daar werden we ontvangen met een maaltijd. Het schaapje hing al boven het vuur. Een rondleiding over de boerderij, waar de lammetjes aan het knippen waren. Schaar in de oren om ze te merken en schaar in de staart van de ooien. Veel wind, maar blijkbaar weinig voor deze streek. Ibissen boven ons hoofd en weer eten: tomar la once. En weer eten. Wat een verwennerij. Nu hebben we net een hele rit in de bus gehad naar Puerto Natalis, die laatste stop voor de Torres del Paine, waar we echt in de benen moeten. We gaan nu drie dagen lopen. Dat worden lange dagen met mooie uitzichten. Lekker inpakken tegen de wind en de kou. Leuk dat jullie meelezen. Ik heb gehoord dat er ijs is en jullie schaatsen kunnen. Geniet ervan.
Tot een volgende keer maar weer.

Groetjes,
Marion

• 19 December 2009 - 15:19

Ha lieve Marion!
    Van vele Sawadee collega's hoorde ik vaak vele lofuitingen over het prachtige Torres del Paine. Nu loop jij er te genieten van de magnifieke uitzichten en landschappen. Hopelijk compenseert dat de temperaturen en loopinspanningen. Geniet bovenal!
    Liefs uit een winters Leiden en speciaal ook een kus van Hans, fluistert hij net in mijn oor XXX

• 20 December 2009 - 07:28

Hans En Leen:

Ha lieve Marion. Heb je genoten van het mooie natuurpark? Hier is vannacht weer een paar cm. sneeuw gevallen. Prachtig gezicht bij het krieken van de dag. We gaan straks aan de wandel door het mooi besneeuwde Leiden.
    Liefs van ons twee.

• 20 December 2009 - 16:29

Ineke:

De kou getrotseerd, blij met je truije?
    Hier ligt een flink pak sneeuw. Gisteren ben ik wezen schaatsen maar het ijs is erg bobbelig. De sneeuw is vorige week iets tevroeg gevallen.
    Groetjes van de familie
    Ineke

• 21 December 2009 - 10:43

Nomi En Jeannette:

Ha Marion,
    En toch lijkt het soms of je nog thuis bent. Er brand regelmatig licht en Kees is er aan het klussen (geweest)!!
    Even voor het geval je een agenda bij je hebt, we gaan het laatste weekend van mei wandelen met de 'club'. Iedereen kan en ik heb een optie op Klein Morgenrood genomen. Heb je tijdens de reis iets om naar uit te kijken hi hi, alsof dát nodig is. Geniet vooral!! Zijn nu al benieuwd naar de foto's.

• 23 December 2009 - 21:19

Nico:

Hoi Marion,leuk je verslagen te lezen en te volgen, vanavond 23/12 hebben we het aangedurft hard te lopen met een klein koppeltje, sneeuw,ijs dus gladheid, je ziet het we gaan altijd door, veel plezier nog daar en de groeten weer van alle Sibbers.

• 25 December 2009 - 07:01

Hans En Leen:

Goeie (Kerst)morgen Marion! Met uitzicht op een prachtig besneeuwde kade en tuin schrijf ik je de allerbeste wensen voor gezellige feestdagen in Los Glaciares en een goed, gezond, ontspannend en liefdevol 2010!
    Volgens de reisroute op www.sawadee.nl wandel jij deze Kerstdagen tussen azuurblauwe meren, gletsjers, besneeuwde bergtoppen en indrukwekkende rotspieken. Zeker niet mis! Geniet er lekker ervan!
    Liefs van Hans en Leen

• 25 December 2009 - 10:21

Tineke:

Lieve Marion, Vanuit een (nog) wit Rijnsburg wens ik je hele fijne kerstdagen. En mooie (warmere?) zonnige dagen en veel wandelplezier. Van Thea hoorde ik dat Kees prettig bezig is in je huis. Liefs, Tineke

• 25 December 2009 - 12:31

Marinis En Jose:

hoi marion prettige kerstdagen
    hier regent het en sneeuw smelt weg.
    veel plezier met de dolfijnen.
    groetjes van de hele familie