Bijna aan het einde van de wereld - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Marion - WaarBenJij.nu Bijna aan het einde van de wereld - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Marion - WaarBenJij.nu

Bijna aan het einde van de wereld

Blijf op de hoogte en volg Marion

09 Juni 2015 | Spanje, Fisterra

Opnieuw een hele trip vandaag. Jamy maakte me om 6:00 uur wakker. Na een paar uur naar een geweldig concert van snurkers te hebben geluisterd was ik toch behoorlijk diep in slaap geraakt.
Zij een kopje koffie en ik mijn spullen inpakken, zodat we toch voor de zon opkwam aan de wandel waren.

Het is heerlijk lopen als het nog een beetje donker is, en de zon op zien komen is een mooie ervaring. Maar als je in het donker vertrekt moet je wel opletten dat je de gele pijlen ziet en niet verdwaalt. Als er meerdere mensen lopen en de voorste gaat fout dan gaat de rest mee.

Na 5 km lopen, passeren we een ijzerfabriek om vervolgende gedurende 15 km niets anders tegen te komen dan twee verlaten kerkjes. Het is een prachtige wandeling. Eindelijk is dan daar de zee, de oceaan. Het duurt echter nog bijna 15 km voordat we in Finisterra zijn. De schoenen uit en met de blote voeten door de koude branding. We zijn er en kunnen ons tweede certificaat ophalen. Dat is nog mooier dan de Compostela van Santiago.

Morgen naar de kaap en is het echt: game over.

• 09 Juni 2015 - 21:30

Ineke:

Weer een felicitatie waard.

• 09 Juni 2015 - 22:19

Hans & Leen:

Lijkt me een prachtige beloning voor al je inspanningen, zo met je voetjes in zee!
    Liefs!

• 10 Juni 2015 - 14:48

Willem T:

Zit even op Streetview te kijken en wandeling naar de kaap is/wordt ook mooi. Gefeliciteerd met je prestatie. Waar kan dat nog; twee certificaten in iets meer dan een maand.

• 10 Juni 2015 - 18:17

Bert:

Marion en ook Jamy, geweldig gedaan en gefeliciteerd met het 2e certificaat en wat nu, zijn jullie nu uit gewandeld, of staat er nog een tocht op het programma? Groetjes

• 12 Juni 2015 - 06:06

Henny:

Marion, gefeliciteerd hoor... ik vind het een hele prestatie... wat een bijzondere tijd heb je dan achter de rug... en wat veel meegemaakt, mooie plekjes gezien...