Aan de kust - Reisverslag uit Lires, Spanje van Marion - WaarBenJij.nu Aan de kust - Reisverslag uit Lires, Spanje van Marion - WaarBenJij.nu

Aan de kust

Blijf op de hoogte en volg Marion

03 Juni 2017 | Spanje, Lires

Deze morgen zit ik in mijn herberg, Cabo da Villa, met weer een Nederlander aan het ontbijt. Op de een of andere manier lijkt het wel of hier voornamelijk Nederlanders en Duitsers zijn. Met Fredy vertrek ik voor onze wandeling richting Muxia. Het is een rustige wandeling, die eerst langs de weg gaat en daarna door het bos en stille dorpjes. Aan het begin treffen we een man die zijn twee hondjes naar binnen roept. Hij struikelt over ze als hij net over de drempel is en blijft in een rare houding liggen. Het ziet eruit alsof hij met zijn hoofd op de stenen traptrede is gevallen. Er komt een vrouw die roept dat alles ok is en de deur dicht doet. Het leek niet ok, maar de vrouw wilde echt niet onze hulp. We doen het heel rustig aan, want we hebben niet meer dan 15 km te gaan. Uiteindelijk komen we op een kruispunt, waar we linksaf gaan naar de kust. Je kijkt dan uit op de Atlantische Oceaan, strak blauw. Het is een mooie kust met strand en rotsen. We treffen het met het heldere zonnige weer.
In Lires hebben we een bed in de herberg. Die is niet vol. Hij ligt naast het cafe-restaurant en kijkt uit over de Ria naar zee. Dat wordt genieten van een zonsondergang aan zee vanavond. En van een visje bij het eten. Onderaan het dorp ligt een forelkwekerij. Heel veel meeuwen en scholen vis in het water.

• 04 Juni 2017 - 09:01

Mieke:

Wat een mooi foto's Marion.
    En natuurlijk een fantastisch uitzicht.
    Nog even lekker genieten dus. X

• 04 Juni 2017 - 09:50

Hans & Leen:

Goeiemorgen Marion. Voordat ik je stukje opende, dacht ik; zou Marion wellicht eens zin hebben in een dag niet-lopen. Na het lezen van je verhaal en het zien van de foto's begrijp ik weer volop dat je elke dag WILT lopen. Nou, geniet er nog maar even van. Fijn Pinksterdagen! Kus x

• 05 Juni 2017 - 08:59

Hans & Leen:

Caroline en Mieke beschrijven het zeer treffend; dus wij sluiten ons graag bij hun woorden aan xxx