Natuurwandeling - Reisverslag uit Rubiãis, Portugal van Marion - WaarBenJij.nu Natuurwandeling - Reisverslag uit Rubiãis, Portugal van Marion - WaarBenJij.nu

Natuurwandeling

Blijf op de hoogte en volg Marion

25 Mei 2017 | Portugal, Rubiãis

Noodgedwongen door het verblijf in Quinta da Portela loop ik vandaag 26 km in plaats van 18. Achteraf geen probleem blijkt. Zelfs de klim van 400 meter gaat me goed af. 's Morgens om 5 uur wordt ik wakker van onweer en een fikse regenbui. Ik doe de ramen dicht en slaap lekker door tot kwart over zes. Het stuk naar Ponte de Lima gaat door ontwakende boeren dorpjes. De mensen zeggen vriendelijk gedag. Pelgrims in geen velden of wegen. Ponte de Lima is een lief stadje aan de rivier de Lima met een oude brug voor voetgangers. Ik zie er echter niet meer van dan de markt voor fruit, de bakker voor brood, een andere bakker voor kaas en nog een andere bakker met een terras voor een kopje thee met croissant. Er hangt een heel donkere licht achter me en het rommelt lekker als ik uiteindelijk op weg ga. De regen blijft uit. Over bospaadjes gaat het flink omhoog. Aan de bomen hangen plastic zakken om hars te winnen. Ziet er bijzonder uit. Uiteindelijk haal ik een aantal pelgrims in die in Ponte de Lima zijn vertrokken. Een Amsterdammer heeft naar de wedstrijd van Ajax gekeken en het ondanks het verlies toch laat gemaakt. Hij heeft een flinke blaar op zijn hiel. Ik ontsmet die, leg een blarenpleister erop en tape hem goed af. En na deze mooie dag zit ik in de tuin bij de herberg en is er verder niemand. Zal wel tijd zijn voor borrel en eten.

• 25 Mei 2017 - 20:36

Nomi En Jeannette:

Sprookjes achtig dat bos!