Natuurwandeling - Reisverslag uit Rubiãis, Portugal van Marion - WaarBenJij.nu Natuurwandeling - Reisverslag uit Rubiãis, Portugal van Marion - WaarBenJij.nu

Natuurwandeling

Blijf op de hoogte en volg Marion

25 Mei 2017 | Portugal, Rubiãis

Noodgedwongen door het verblijf in Quinta da Portela loop ik vandaag 26 km in plaats van 18. Achteraf geen probleem blijkt. Zelfs de klim van 400 meter gaat me goed af. 's Morgens om 5 uur wordt ik wakker van onweer en een fikse regenbui. Ik doe de ramen dicht en slaap lekker door tot kwart over zes. Het stuk naar Ponte de Lima gaat door ontwakende boeren dorpjes. De mensen zeggen vriendelijk gedag. Pelgrims in geen velden of wegen. Ponte de Lima is een lief stadje aan de rivier de Lima met een oude brug voor voetgangers. Ik zie er echter niet meer van dan de markt voor fruit, de bakker voor brood, een andere bakker voor kaas en nog een andere bakker met een terras voor een kopje thee met croissant. Er hangt een heel donkere licht achter me en het rommelt lekker als ik uiteindelijk op weg ga. De regen blijft uit. Over bospaadjes gaat het flink omhoog. Aan de bomen hangen plastic zakken om hars te winnen. Ziet er bijzonder uit. Uiteindelijk haal ik een aantal pelgrims in die in Ponte de Lima zijn vertrokken. Een Amsterdammer heeft naar de wedstrijd van Ajax gekeken en het ondanks het verlies toch laat gemaakt. Hij heeft een flinke blaar op zijn hiel. Ik ontsmet die, leg een blarenpleister erop en tape hem goed af. En na deze mooie dag zit ik in de tuin bij de herberg en is er verder niemand. Zal wel tijd zijn voor borrel en eten.

  • 25 Mei 2017 - 20:36

    Nomi En Jeannette:

    Sprookjes achtig dat bos!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Rubiãis

Marion

Actief sinds 05 Dec. 2009
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 37595

Voorgaande reizen:

23 Mei 2023 - 17 Juli 2023

Norte

10 Februari 2019 - 11 Maart 2019

In de ban van de natuur

20 Mei 2017 - 06 Juni 2017

Camino Português

19 Juni 2016 - 24 Juli 2016

Camino Frankrijk

01 Mei 2015 - 01 Juli 2015

Camino

13 Augustus 2012 - 27 Augustus 2012

Hemelse bergen

08 December 2009 - 08 Januari 2010

Patagonië

Landen bezocht: