waarom loop je 100 m omhoog bij 32 graden? - Reisverslag uit Portela, Portugal van Marion - WaarBenJij.nu waarom loop je 100 m omhoog bij 32 graden? - Reisverslag uit Portela, Portugal van Marion - WaarBenJij.nu

waarom loop je 100 m omhoog bij 32 graden?

Blijf op de hoogte en volg Marion

23 Mei 2017 | Portugal, Portela

Nog nooit heb ik iemand zo hard horen snurken als mijn bovenbuurman, een jonge Duitser. En dat was niet de enige op de slaapzaal. Een paar mensen zijn zelfs midden in de nacht gevlucht naar de keuken of de gang. Wonderbaarlijk genoeg heb ik redelijk geslapen, terwijl zelfs de oordoppen nauwelijks effect hadden. Iedereen is dus achtelijk vroeg wakker. Ik sta om kwart over zes buiten, de zon is nog niet op. Heerlijk zo vroeg in een agrarisch landschap over kleine weggetjes. Helaas gaat een groot deel van de route naar Barcelos ook langs een drukke doorgaande weg. Het wordt een warme dag, heel warm. Om 11.00 uur ben ik na 15 km al in Barcelos. Dan begint de twijfel: blijf ik in de warme stad of ga ik nog 9 1/2 km verder naar Tamal met een landelijke herberg in een klein dorpje. Eerst een cola op een terras. Dan op het heetst van de dag verder. De warebakken onderweg bieden uitkomst. Met een nat hoedje blijft het hoofd redelijk koel. Natuurlijk gekkenwerk om met 32 graden een heuvel op te sjouwen, waarvan het laatste deel ook nog eens over heet asfalt. De herberg is de moeite waard, schoon, goed sanitair en voldoende ruimte. Boekje lezen, eten, slapen en verder niets.

• 23 Mei 2017 - 20:32

Nomi En Jeannette:

Ha lieve marion, ik lees vandaag voor het eerst al je verhalen, beetje bij lezen dus. Klinkt mooi, warm, soms wat druk, maar vooral ook weer een kleine uitdaging. Geniet ervan!!

• 24 Mei 2017 - 08:45

Hans & Leen:

Wat fijn dat je inspanningen beloond werden met een goede herberg! Liefs van ons xx