Taxi - Reisverslag uit Captieux, Frankrijk van Marion - WaarBenJij.nu Taxi - Reisverslag uit Captieux, Frankrijk van Marion - WaarBenJij.nu

Taxi

Blijf op de hoogte en volg Marion

27 Juni 2016 | Frankrijk, Captieux

We slapen op hele mooie plekjes. Na de nonnen komen we in Bazas en worden opgehaald door Madame Dudit. Zij en haar man wonen in een opgeknapte watermolen. Er is een grote zaal, waar nog de drie grote molenstenen in takt zijn. Het water stroomt er onderdoor. Er boven is een grote zolder waar wij slapen. De volgende dag brengt de man ons via de bakker naar de route. Van Bazas naar Captieux loopt een oude spoorweg. Die volgen we. Lekker onder de bomen.
Voor Captieux hebben we een code voor de sleutel van de refuge gekregen, zodat we binnen kunnen. Er zijn 6 bedden en nog twee opklapbedden. Als we aankomen zijn er al drie Fransen, dan komt nog een Fransman. En daarna een Belg en een Australische. Te weinig bedden dus. De Fransman heeft niet gereserveerd, is erg onaardig, maar wordt er uiteindelijk door de Belg uitgezet. Hij gaat een ander onderdak zoeken. Uiteindelijk hebben we met ons achten met gehaalde pizza's en wijn een gezellige avond.
Vandaag gaan we in verband met de blaren van Ria met de taxi de 35 km naar Roquefort overbruggen. Moeten we wel tot 14.00 uur wachten. Een hele ochtend op het terras dan maar.

• 27 Juni 2016 - 10:44

Marijke:

Hoi, ik zat net je vorige verslag te lezen en toen kwam dit binnen... télépathie...
    Handig zo'n Belg! Jullie eten allemaal lekkere dingen zie ik, in Roquefort worden het misschien groene schimmels? Overigens zijn die maagjes nog veel moeilijker uit te spreken dan je dacht, want ze heten "gésiers", help ik vind het heel dapper dat je ze eet...!
    Groetjes,
    Marijke

• 27 Juni 2016 - 13:50

Henk G.:

Het is misschien overbodig advies, maar heeft een van jullie geen "COMPEED" bij zich voor de blaren van Ria. Werkt meteen.
    De indruk is dat het eten wel in orde is op deze reis. Bijna om jaloers te worden. Wij werken wel even door.... nog drie weken.