Nog veel warmer - Reisverslag uit La Réole, Frankrijk van Marion - WaarBenJij.nu Nog veel warmer - Reisverslag uit La Réole, Frankrijk van Marion - WaarBenJij.nu

Nog veel warmer

Blijf op de hoogte en volg Marion

23 Juni 2016 | Frankrijk, La Réole

Gisteren was het meer dan 30 graden en vandaag minstens zo warm. Ria heeft grote blaren aan haar hielen, dus we gaan niet zo snel en niet zo ver. Gisteren eindigden we in St. Ferme, een plaatsje met een grote abdij, een herberg die pas om 16.00 uur open gaat, een bakker die gesloten was en een VVV kantoortje. Ook onderweg komen we niets tegen. Als er een Mairie is, is er ook een kraantje en/of toilet.
St. Ferme was leuk, omdat we nu ook andere pelgrims troffen. Een stel uit Groningen dat uit Nederland was vertrokken 7 weken geleden en doorgaat tot Sevilla. Ze hebben nog een paar maanden. Verder was er een stel Fransen, die ook al lang onderweg zijn. Met hen hebben we de uitspraak van gégier geoefend. En dat hebben we vanmiddag als lunch gegeten. We moesten toch lang wachten op onze lift naar het pelgrimsonderkomen. Gégier zijn kippenmaagjes op salade. Erg lekker.
Vanuit St. Ferme heeft de mevrouw van de VVV ons onderdak van vandaag geregeld. We slapen bij Madame Simon in Maureguy. Ze heeft ons bij de kerk in La Réole opgehaald. Afspraak was om 17.00 uur, maar dat werd half zes. Is wel lang wachten. En dan nog een stuk in de auto.
Het landschap is nog steeds licht heuvelachtig. We zitten volop tussen de wijngaarden. Het is erg stil overal, maar ziet er wel rijk uit.
Vanmorgen liep een hele tijd een klein hondje met ons mee. Daar was niet vanaf te komen, totdat we in een gehuchtje kwamen en hij opeens verdwenen was.

• 23 Juni 2016 - 21:22

Henk G.:

Het weer is bij jullie gelukkig beter dan hier in Nederland, waar de moesson zo'n beetje op zijn/haar hoogte punt is.
    Hopelijk heb je goede spullen voor de blaren mee genomen, want die kunnen erg lastig zijn.

Veel succes verder en vooral heel veel plezier.

Henk

• 26 Juni 2016 - 08:55

Ineke:

Frankrijk gaat wat moeizamer dan Spanje aan de berichtjes te lezen, maar jullie gaan de goede kant op.
    Het is nu al 2dagen droog in Rilland gelukkig niet het natste plekje van Nederland.
    Nu met zonnige Zeeuwse groeten