De Pyreneeën overwonnen - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Marion - WaarBenJij.nu De Pyreneeën overwonnen - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Marion - WaarBenJij.nu

De Pyreneeën overwonnen

Blijf op de hoogte en volg Marion

05 Mei 2015 | Spanje, Roncesvalles

Op zondagmorgen het afscheid van de mensen van 't Rijks. Dit weekend was in alle opzichten geslaagd. Marijke bracht me naar het station voor TGV naar Parijs. Maar goed dat ik een ruime overstap had, want ik liep meteen aan de verkeerde kant het station uit. Naar Bayonne sliep ik in de trein met boven me al een Peregrino.

Ik overwon de Pyreneeën vandaag. Gisteren het eerste stuk met veel wind tegen en steil omhoog naar Orisson. Een hele goede beslissing om vanuit st Jean Pied de Port meteen die eerste korte etappe te lopen. De sfeer is geweldig. Het is een soort warm bad met mensen vanuit de hele wereld. Zoveel saamhorigheid. Op 4 mei om 20.00 uur aan tafel met mensen uit Duitsland. Dat had ik Nederland niet bedacht. Ook niet dat in een groep van 60 mensen iedereen om de beurt zou opstaan om zich voor te stellen. Hoe heet je, waar kom je vandaan en waarom loop je hier? Families, individuen of op huwelijksreis. Het kan allemaal.

Het mooie is dat je de volgende ochtend weer met iedereen aan het ontbijt zit en vervolgens achter elkaar aan de rest van deze bergen overtrekt: koud en mistig, dus vochtig. Voelde ik me onzeker voordat ik begon, dat is echt helemaal over. Het voelt alsof ik met bekenden onderweg ben. Misschien zie ik deze mensen nooit meer, maar zo voelt het niet.

• 05 Mei 2015 - 16:27

Thea:

Fijn dat het je zo goed bevalt Marion! Dat belooft mooie verslagen om te lezen en foto's om te mee te kijken. Geniet ervan!

• 05 Mei 2015 - 18:53

Marisa:

Ik heb "Peregrino" even gegoogled...krijg je hele leuke cartoons/plaatjes. Ik moest erg lachen toen ik een beeld kreeg van jou en een Peregrino in een stapelbed (LOL).
    Wat zei jij: I'm Marion and between jobs right now?

Alle gekheid op een stokje, ik vind het nog steeds super stoer en hoop dat je beter weer krijgt.

You can do it!

Groetjes (ook van Bas),
    Marisa

• 05 Mei 2015 - 19:23

Henk G:

Marion,
    Je bent op weg! Mooi. DE komende dagen geen internet, dus kan ik je niet volgen. Over 8 dagen ga ik dan de schade in halen. Veel succes en heel veel plezier. Maak er iets moois van.

• 05 Mei 2015 - 19:34

Marijke:

Hoi Marion,
    Prachtige foto van jou op de Col! Wat leuk dat je zoveel mensen ontmoet, daar zul je de hele rest van de reis wel zo'n beetje gelijk mee op lopen, dan? Wat waren dat voor beesten bij Roncevaux, het paard van Roelant? Refuge ziet er goed uit. Hartelijke groet uit Besançon. Marijke en Tony

• 06 Mei 2015 - 12:19

Bert:

Hallo Marion, je bent nu al enkele dagen onderweg, je weet nu waar je aan begonnen bent, geniet er van en maak er een mooie tocht van, wij blijven je hier volgen en zijn erg benieuwd naar je verhalen, fijne reis!