Aangekomen in Santigo - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Marion - WaarBenJij.nu Aangekomen in Santigo - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Marion - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Santigo

Blijf op de hoogte en volg Marion

05 Juni 2015 | Spanje, Santiago de Compostella

Het lukte niet zo best met het uploaden van verslagen de laatste dagen. Zie hieronder het verslag van gisteren.

Inmiddels ben ik in Santiago aangekomen vanmorgen om 12:00 uur. Net op tijd voor de mis, maar die heb ik toch gemist. Reden is dat ik met een van de Spaanse vrienden naar het bureau van de Camino ben gegaan om de verklaring te halen: de Compostela. Mooie verklaring in een koker.
Santiago is een grote stad en eigenlijk heb ik er niet zo'n zin in. Ook al zijn er weer allerlei oude bekenden om mee bij te praten. Jahun uit Korea heeft me opgewacht met een T-shirt: game over, Finisterre. Nu miet ik daar nog wel naar toe. Ga ik zondag mee beginnen. Natuurlijk niet met de bus, maar lopen. Dat is vier dagen en daarna kun je nog een dag naar Muxia. En daarna?? Ach dat is nog de vraag. Misschien naar Madrid. Jullie horen het wel. Vanavond eerst naar de mis met het grote wierookvat. En dan wat eten en morgen uitslapen.

Donderdag 4 juni - Santa Irene
Weer een warme dag en een warme middag met 28 graden. Dank zij mijn Spaanse vrienden verblijf ik in een gezellig kleine Albergue die Santa Irene heet. Lakens op de bedden en een echte handdoek. Vincente had ook voor mij een bed gereserveerd. Tot mijn grote verbazing is hier ook Mary, de Amerikaanse vrouw met wie ik het hotel in Burgos deelde. Ze is lekker opgeschoten met stukjes met de bus. Kan ze in ieder geval op 14 juni haar 76ste verjaardag in Santiago vieren.

Nog iets meer dan 20 km naar Santiago. Als ik een beetje doorloop kan ik morgen nog net de pelgrimsmis van 12:00 uur meemaken. Hoeft voor mij niet echt, maar hoort er geloof ik wel een beetje bij.

Er zijn steeds meer mensen onderweg die in Sarria zijn vertrokken en alleen de laatste 100 km doen. En er zijn hele groepen Engelsen of Amerikanen. Ik liep met een stel op dat overnacht in bed en brackfast. Die zorgen voor vervoer van bagage en vervoeren de mensen met een taxi.

Zeker het eerste stuk na Sarria is landschappelijk eeg mooi. Kleinschalige boerenbedrijfjes, kleine dorpjes waar niets gebeurt de dat de koeien van en naar de wei worden gebracht. Er is nu weer wat meer open veld, dus ook de mais, aardappelen enz. zijn weer in beeld. Ben benieuwd hoe de entree in Santiago gaar zijn. Men zegt dat het een saai stukje is vanaf Monte de Gozo.

  • 05 Juni 2015 - 18:44

    Marijke:

    Gefeliciteerd Marion en petje af!!!
    Nog veel plezier de rest van de tijd in Spanje, Madrid is natuurlijk prachtig (ik ken daar ook iemand, als je info nodig hebt), maar Bilbao is niet ver en in Santander zijn zomercursussen Spaans...
    Lieve groeten,
    Marijke

  • 05 Juni 2015 - 18:52

    Marianne:

    Gefeliciteerd Marion Toch eerder aangekomen als gedacht zeker , ik heb elke dag je verslag en je mooie foto's gekeken geniet van je laatse 3 weken en ik blijf je volgen waar je nog naar toe gaat wandelen lees ik nog wel.
    Groetjes Marianne

  • 05 Juni 2015 - 19:03

    Hans & Leen:

    ECHT GEWELDIG MARION!
    Nu lekker beentjes omhoog, uitslapen en nagenieten van je grootse wandelprestatie!
    Of wellicht toch nog meer lopen (je hebt de smaak te pakken..) of toch steden of een cursus Spaans?
    We zijn benieuwd!
    Lieve groet van Hans & L1

  • 05 Juni 2015 - 21:45

    Magda:

    Hoi Marion,
    Van harte gefeliciteerd; je bent echt als een trein gegaan!
    Dat wordt afkicken strakjes.....maar ik hoop dat je nog even doorgaat, want ook iedere dag je verslag lezen werkt verslavend.
    Fijne tijd nog in Spanje en lekker genieten van je prestatie.
    Lg Magda

  • 05 Juni 2015 - 21:55

    Tineke:

    Lieve Marion,
    Wat heb je het snel gelopen en ook ik heb heel erg genoten van het dagelijks lezen van je verslagen en kijken naar je foto's. Je schrijft zo boeiend. Leuk dat je nu alle vrijheid hebt om te bedenken wat je wilt doen. Madrid is mooi maar ook weer een grote stad. Lijkt me een overgang nu je zoveel in de natuur en buiten bent geweest.
    Veel plezier en liefs,
    Tineke

  • 06 Juni 2015 - 10:10

    Henk G:

    BESTE, LIEVE MARION,

    GEFELICITEERD!!!!!!!!! Hopelijk heeft de voettocht je gebracht wat je er van hoopte dat het je brengen zou. Geniet van Spanje en rust lekker uit, want dan wacht je de "verplichtingen": verhalen vertellen, foto's tonen enz. enz. enz. Hoop je gauw te zien/te spreken.

    Henk

  • 08 Juni 2015 - 21:44

    Henny:

    Wij zijn een lang weekeind weg kamperen en jij komt aan in Santiago....

    Gefeliciteerd Marion, dat heb je dan toch maar gedaan... leuk hoor, mag je trots op zijn....

  • 08 Juni 2015 - 21:56

    Marco:

    ik ben even uitgeschakeld geweest, maar goed om te horen dat je zo ver bent gekomen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostella

Camino

Een nieuwe uitdaging

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2015

Hospitaleren in Roncesvalles

12 Juni 2015

El último día

11 Juni 2015

Terug in Santiago

10 Juni 2015

Game over

09 Juni 2015

Bijna aan het einde van de wereld
Marion

Actief sinds 05 Dec. 2009
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 37568

Voorgaande reizen:

23 Mei 2023 - 17 Juli 2023

Norte

10 Februari 2019 - 11 Maart 2019

In de ban van de natuur

20 Mei 2017 - 06 Juni 2017

Camino Português

19 Juni 2016 - 24 Juli 2016

Camino Frankrijk

01 Mei 2015 - 01 Juli 2015

Camino

13 Augustus 2012 - 27 Augustus 2012

Hemelse bergen

08 December 2009 - 08 Januari 2010

Patagonië

Landen bezocht: