Wijngaarden - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Marion - WaarBenJij.nu Wijngaarden - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Marion - WaarBenJij.nu

Wijngaarden

Blijf op de hoogte en volg Marion

29 Mei 2015 | Spanje, Villafranca del Bierzo

Villfranca del Bierzo ligt heel mooi in een dal. De route vanuit Ponferrada loopt voor een groot gedeelte over een asfaltweg en door langgerekte dorpjes. Naar mate de dag vordert, wordt het steeds warmer om weer boven de 30 graden te komen. Wat een genot om te weten dat het ook had kunnen regenen.

Na een plaatsje met de welluidende naam Pieros is er een keuze: langs de doorgaande weg snel naar de eindbestemming of rechtsaf door de wijngaarden. Ik kies voor het laatste en geniet van de kersenbomen en de wijngaarden. Een boer heeft bij zijn kersen een bord geplaatst dat ze zijn behandeld met gif en dat het eten voor eigen risico is. Ik ben van het platteland, dus laat ik het gewas van de boer toch met rust. Alleen wat over de weg hangt kan ik proeven. En dat smaakt goed.

Ik ben terecht gekomen in de herberg San Nicolas. Echt geweldig in een heel groot klooster. Nu in functie als bar, restaurant, hotel, herberg. Bij het glaasje wijn horen nootjes en snoepjes, beertjes, en dat allemaal op een schoteltje.

• 29 Mei 2015 - 19:01

Frank:

Marion,
    Wat laat je ons enorm genieten van je onderneming.
    Het is fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat.
    Nog veel wandelplezier en op naar het eindpunt.
    Groet,
    Marja en Frank

• 29 Mei 2015 - 20:57

Carla:

Marion,

Het is inmiddels een gewoonte geworden. S'avonds even jouw blog lezen. Leuk zoals je schrijft , geniet ervan en tot weerziens in de zilker duinen.

• 30 Mei 2015 - 00:25

Thea:

Lieve Marion,
    In de ochtend de VK en dan later op de dag kijken op de Email of er al weer een nieuw bericht van jou binnen is. Ik kijk er iedere dag naar uit en vind het heel leuk om te lezen hoe je de dag ervaart en beschrijft. En de foto's natuurlijk! Het rode beertje op het schoteltje tussen de nootjes vandaag was aandoenlijk.
    Mis weleens het moment dat ik iets kan vragen, bv wat waren dan die eigen gedachten bij Cruz de Ferro. Een mix van belangstelling en nieuwsgierigheid ;-)
    Carry On! CSN&Y
    Liefs T