Troosteloos en warm - Reisverslag uit Cirueña, Spanje van Marion - WaarBenJij.nu Troosteloos en warm - Reisverslag uit Cirueña, Spanje van Marion - WaarBenJij.nu

Troosteloos en warm

Blijf op de hoogte en volg Marion

13 Mei 2015 | Spanje, Cirueña

Het is steeds warmer geworden. Dik boven de 30 graden, dus na ruim 25 km vond ik het welletjes. Ik zit nu helemaal alleen in een groezelige Spaanse bar, waar ik dacht vanavond te eten, omdat ik de herberg niet zo aangenaam vond. Dit is echter nog veel minder. Het halve dorp is of opgebroken, of in verval. En er staat wind, dus overal stof wat ronddwarrelt. Doorgaan is ook geen optie meer. Daarvoor is het te laat en eigenlijk ook te warm.

Overigens was de route mooi. Veel wijngaarden, eindeloze witte weg en geen boom om te schuilen. Nou ja, geen? Er was er een en daar stopte iedereen even om af te koelen.

Voor Nájera staat een monumentje voor Roeland die daar de reus heeft verslagen. Ik ben nu dus in een troosteloos dorp. De entree loopt langs een groot golfterrein, een groot zwembad en veel nieuwbouw. Saai en ik snap niet wat iemand in een dorpje als dit te zoeken heeft. Wat een tegenstelling met gisteren.

• 13 Mei 2015 - 16:25

Marisa:

Gelukkig heb je internet

• 13 Mei 2015 - 19:11

Marga:

Vervelend dat je daar ook nog eens alleen zit. Gedeelde smart ... . Hopelijk wordt het morgen weer mooi en minder warm. Ik ga met Judith en mijn zussen dauwtrappen. Groetjes,

• 13 Mei 2015 - 19:41

Willem:

Hola Marion,
    Hoort er dus allemaal bij. Het is de variatie die 't em doet toch? Voorlopig ga je goed en heb je het stevig naar de zin, lijkt het. Na zoveel km's heb je ook je ritme wel gevonden en de overtuiging dat je het gaat halen. Blijf met volle teugen en al je zintuigen genieten van deze reis. Enne, had toch heel leuk geweest om ergens te kruisen en ervaringen/ gebeurtenissen uit te wisselen op de route.